Balatonbogláron a református gyülekezetet 1921-ben szervezték egyházközséggé. Első gondnoka Térmeg István volt, aki tiszteletben álló személyként élt és dolgozott a faluért mint képviselő, és a református gyülekezetért is sokat tett. A boglári gyülekezet a látrányi gondozó lelkipásztor alá tartozó leányegyház volt. Majd Puskás János gondozó lelkipásztor működése jött el. A húszas évek elején, a régi kisiskola tantermében a tanító lakások mellet tartották az istentiszteleteiket. 1925-től, az újonnan megépült, négytantermes iskolában tartottak havonta két alkalommal istentiszteleteket. Június közepétől augusztus végéig minden vasárnap délelőtt volt istentisztelet a harmincas évek elejétől, melyeket Ván Benjamin, majd Simon Lajos látrányi lelkészek vezettek. Nyári hónapokban, az Országos Református Tanári Egyesület üdülőjében nyaraló lelkipásztorok is besegítettek. Az énekkart a helyi kántortanító dirigálta, s nyáron, az itt nyaraló képzett kántorok is segítették munkáját.

Reformed Church

The congregation established a hurh found to build the reformed church in 1930. In 1932 so much money assembled that they could bought a site in the Széchenyi Street. In 1937 they assembled 7000 Pengő for the construction. The congregation cought the opportunity about collect money from the reformed vacationers. The planner of the church-by a visualization in 1937-was Nádasy. The main base of the construction was János Varnnay. The constructions of the church waa made by Ferenc Papp who was an elder in the local congregation and later a caretaker. The construction ended in Fall,1938 with more 12000 Pengő. In that year the furnitures have placed, to the tower a bell was plaed. The inscription: Annamary Óváry casted it for God's glory in 1938th year of the Lord.