A Sándor domb oldalán, a vasút és a régi ország út feletti kis ösvény közepén húzódott meg a vörös homokkőből épített barlangocska. Mindig virágok borították a vasrács mögötti kis teret, ahol letérdepelő leányka fohászkodik a jelenés asszonyához, a Lurdi szűzanyához. A történet 1858-ban kezdődik Lourdes-ban. Az álmos, kis francia városka melletti erdős domboldalban a helyi molnár gyermekei rőzsét gyűjtöttek. Az idősebb leány, Bernadett, aki beteges volt, kissé lemaradt testvéreitől, és az erdő félhomályában, egy kis barlang nyílásában megjelent a kislánynak a Szűzanya. Lourdes a betegek számára sokat jelentő zarándokhely, ahol sokan meggyógyultak, de még többen megerősödtek betegségük hordozásában.

The Mary Cave

The On the side of Sándor Hill beside a pathway running over the old highway and the railroad tracks, hides little cave was madeof red sandstone. There always have been flowers scattered around the place behind the iron bars, where there is a statue of a little girl praying to the apparition of a woman, the Virgin Mary of Lurd. The cave was built in the year of 1910 by Leona Unatyiszky and her brother Louis at their own expense, possibly for their old and sick parents, asking for divine intervention. The original cave was smaller. The cave was relocated in 1968, because of the building of a new road. The rebuilt cave sanctuary was finished from Catholic donations in 1969. In the Mary Cave there are always fresh flowers and nightlamps.