A boglári rév vízbe nyúló mólójának fejénél, 1872 tavaszán kötött ki az első gőzhajó, a Zala-Somogy Gőzhajó Társaság „Balaton” nevű csavargőzöse. Boglár - Révfülöp - Szepezd útvonalon közlekedett - személyszállítást is, de leginkább, két uszályával teherszállítást végzett. Sajnos, a társaság négyévi működés után csődbe ment. A hajót 1876-ban eladták és a Dunára került, majd többszöri átépítés és névváltoztatás után 1978-ban „nyugdíjba” küldték. A boglári tanács 1981-ben visszavásárolta és partra tette. Ma Balaton Csavargőzös Múzeumhajó néven szolgál gondos kezekben.

Steamer in Boglar

In spring of 1872, the first steamer called at port in Balatonboglar. It was owned by the Zala-Somogy Steamer Co. and the name of the steamer was Balaton.The route was Boglar-Révfülöp-Szepezd, the steamer transfported people, as well as goods. The company went bankrupt after 4 years. The life of the lake and the steamer was restarted by Gábor Baross in 1888. The Lake Balaton Steaming Ltd took over the transportation, which was sponsored by the government. The real development was the building of a new port. They tarted to build it in opened it to the public in 1921. In the wide bay there is a port building and a freight loading dock.