Frank Miksa 1912-ben megépítette a Bogláron a téglagyárát. A tégla alapanyagául szolgáló bányát a Császta nevű helyen nyitották meg. Hat méteres mélységbe mentek le, a első nyolcvan centiméteres humuszréteget és az alatta levő sárga, 50 cm vastag löszréteget eltávolították. Onnan már a vízzáró rétegig finom szürke agyagot nyertek ki a tégla alapanyagaként. Alapos darálás után az agyagból iszapolással kivonták a meszes szennyeződést. A jól előkészített agyagot azután vetőpadra tették és szorgalmas asszonykezek a mindig egyforma méretezésű téglát vetettek ki. A vetődoboz alján fémlemez kivágású betűk, FMF rövidítéssel jelezték a tégla tulajdonosának és fiának nevét.

Brickfactory and FMF Brick

In 1912, Miksa Frank built a brick factory in Balatonboglar. The mine of the base material for the brick opened at the so-called Császta area. The miners went down 6 meters. The first 80 cms of the humus bed and the 50 cms of yellow loessbed underneath were moved. From there all the way to the water resistant ground layer they gained fine grey base material for the bricks. After thorough milling, from the loam they withdraw the limy pollution with mudding". After that they took the well prepared loam to the "throwdesk" where the bricks were thrown women. The letters of the owner and son's name /FMF/ were printed on the bricks, so everyone knew who made them. Now the Csere János Brick Museum keeps the memory of these bricks in Bugaszeg.