A fejlődő falu boltokkal, kézműves műhelyekkel, bankokkal és patikával az 1910-es évek végére építi ki a faluközpontot és vele együtt a piacot. 1900-ban a három igen fontos út találkozásánál, a Kopasz hegy (Várdomb) lábánál jelölik ki a nagy piacteret, ahová aztán a helyi és környékbeli gazdák felhordhatták áruikat: gabonát, krumplit, gyümölcsöt, tűzifát és saját lovaskocsijukról árusították azokat. Ahogy aztán az épületek terjeszkedésével egyre szűkebb területre szorult, úgy támadt igény az újabb piactér kijelölésére, ami némi szakosodást is eredményezett. A zöldség, gyümölcs, apró baromfi piaca a Simon Géza és a Balaton szálloda közt lévő kis térre került. Kezdetben csak kedden és pénteken volt heti piac, majd ahogy a falu lélekszáma nőtt, és a nyári üdülő szezon is több embert vonzott Boglárra, úgy lett igény e tevékenység rendezésére. 1916-ban a községi elöljáróság úgy döntött, hogy a már átláthatatlan piaci viszonyokat helyre teszi. Tervet készítettek egy fedett vásárcsarnok építésére, ami 1917 januárjára el is készült. Az épület első, zárt részében Szász Ferenc hentes boltja, mellette a Fáczáni család vegyesboltja, a Szabó-féle suszteráj és egy fodrászüzlet kapott helyet. Keleti végében, egy községi jegyzőkönyv szerint a Balaton Vidéki Villamos Rt. kérvényezte egy trafó állomás elhelyezését. A nyitott árkád alatt a helyi termelő gazdák árulhattak. Ugyanezen évben a fürdőegyesület kért kedvezményt két szezonális elárusítóhelyre.

Market

The village centre and the market was built in the end of 1910 and there were shops, craftsmen’s shops, banks and a pharmacy. The place for a big market square was marked in 1900, at the foot of the Bold Hill/Castle Hill/, where three important roads met. The local farmers brought their goods here: grain, potatoes, fruit ,firewood and they sold those from their own coach. As later the market was restricted to a narrower space, because of the expansion of buildings, the inhabitants had to to mark nother place for a new market. The market for vegetables, fruit and poultries was moved to a little square between the Géza Simon and the Balaton Hotel. Since then the market functioned at several places for decades until a few years ago, when it was eventually reborn at its original place, with a more elegant appeal.