Fischl Ödön, Frank Zoltán, Simon Aladár, Weisz Ármin révén az 1890-as évek végére több kereskedőház épült Bogláron. 1896-ban megépült a Magyar Királyi Posta épülete (magántulajdonban a mai Klapka utca sarkán) tulajdonosa Miller Károly postamester, előtte a vasútállomás egyik helysége szolgált postaként, mivel az szorosan hozzátartozott a vasúti áruk és postai küldemények továbbjuttatásához, kezeléséhez. A falu lakossága ekkora már meghaladta az 1650 főt, így elengedhetetlené vált a közegészség ellátásához a gyógyszertár megépítése is, melyet Szentmihályi Gyula gyógyszerész épített meg, szintén magántulajdonban. A ma Fischl-házként nevezett épületet az 1910-es évek elején emeltette a jómódú névadó kereskedő család. A város tulajdonába került épület egy belső átépítés és külső felújítás után 1995. évtől ad helyet régészeti, helytörténeti, kulturális, művészeti gyűjteményeknek, díszterme tanácskozások, társadalmi ünnepek, város-életi döntések helyszíne.

One-time Public Facilities

By the end of 1890, several trade houses were built in Boglar by Ödön Fischl, Zoltán Frank, Aladár Simon and Ármin Weisz. In 1896 Károly Miller built the office of the Hungarian Royal Post. At this time, the population of the village exceeded 1650 people and that ment they needed to build a pharmacy, which was built by Gyula Szentmihályi, a chemist. The Hungarian Agriculture Bank also settled down in Balatonboglar and they built their bank house in 1906.