A XVIII. század végén a Bárány család rendelkezik nagyobb birtokkal Balatonbogláron. Az apai birtokot öröklő rendesi Bárány Pál 1796-ban születik. Előbb a domb aljában 1836-ban udvarházat, majd 1857-ben a domb nyugati oldalában neogótikus stílusú kápolnát épít, benne a családi sírbolttal. A kegyhely később - házasság révén - a gyulai Gaál család birtokába kerül.
Az 1970-es évektől nyári képzőművészeti kiállítások helyszíne, s előterében megépített, cédrus fákkal ívelt színpadán komoly színházi eseménynek számító színielőadások zajlottak a ”kaposvár jelenség” idején.
Több alkalommal is felújításra érdemesnek találta Balatonboglár, s a közelmúltban megújult környezetével, szabadtéri színpadával kedvelt látogató hely.

Red Chapel

The end of the XVIII. century the Bárány family had the biggest land in Balatonboglar. Pál Bárány who borned in 1796 inherited the lands. First, in 1836, they built a manor at the foot of the hill and in 1857 they built a neo-gothic chapel and a family crypt on the west side of the hill. Later, the shrine belonged to the gyulai Gaal family /by marriage/. From 1970 there were summer fine art exhibitions, there were performanes on the stage and there were the old music garden. The site was renovated many times and in the last few years the enviroment and the outdoor stage were renewed and it became a popular place.

hai rendesi Bárány Pál 1838-ban feleségül veszi Licsek Antóniát. Öt gyermekük születik, Dénes 1841 az ő nevét viseli a Dénes puszta a hajdani völgyi major. Hermina 1842, Matild 1843, Emil 1844. február 6-án születik de négy éves korában elhalt. Őt követi Irma 1848. május 6-án. s alig egy év után szintén elhalálozik. Szülei róla nevezték el a Visz pusztához tartozó Irma pusztát. Édesanyjuk 1849-ben távozik az élők sorából. A sírbolt építésének idejét pontosan tudjuk. A kápolna bejárata felett a családi címer alatt egy alig olvasható táblán még jól kivehető az évszám. Építettem én Bárány Pál 1857-ben. A bárány család címerében tojásdad kerek pajzson a mondabeli griffmadár látható. A címerpajzs a XVIII. században szokásos egyszerű heraldika szabályt követi. Egyszerű címer takaróval pecsét után: kék pajzsban jobbra fordult ágaskodó griff sisakdísz: a pajzsbeli griff madár. Takarók: kék-arany, vörös-ezüst. A kápolna sírboltjában nyugszanak: R. Bárány Pál 1796-1864, Bárány Pálné, szül. Licsek Antónia 1812 1849,- Bárány Emil 1844-1848, Bárány Irma 1848-1849, Bárány Dénes 1841-1896, Gaál Alice 1871 -1897, Gaál Lőrinzcné, szül. Bárány Matild 1844-1884, gyulai Gaál Lőrinc 1844-1907, gyulai Gaál Ernő 1866-1906.

Nyári esti koncertek, színház előadások helyszíne...