Csavargőzős Bárka Kávézó és Terasz a gondolatok bölcsője

Vízbelépő Lány

Pillanatkép a Borudvarban

A Csavargőzös esti fényben.

Ködös kápolna-domb

Jégjanicsárok

Már nyáron is láttam/hallottam őket, a Nagyszínpadon léptek fel. Akkor is tetszett, de most a JazzPincében egyszerűen fergeteges koncertet adtak. Talán a különös környezet, de az is lehet, hogy jól esett a vacsora smile. Tény az, hogy valami nagyon szerethető, igazán élvezhető zenét hallottunk tőlük.

Jó kis banda. Az az egyszerű, afrikai hárfa - nem is tudom, hogy mi a neve - egy virtuóz kezében megunhatatlanul szólt. A dobok a basszus, a szaxofonos mind zenével, mind mozgással igen odatettek. A különleges dallamok, az a szinte nyers, de kristálytiszta hang - nem is tudom hogyan emeljem a jelzőt a még nagyobb elismerésre.

Szóval, igen jó koncert volt, nagyon jó hangosítással. Látszott az Ibrahima minden tagján, hogy ők is legalább olyan jól érezték magukat, mind mi, hallgatók/nézők. Most sem voltunk sokan, de úgy gondolom nem is az a cél, csak Isten tartsa meg Vaza bőkezűségét!

 

 

Tárlatnyitó a kápolnákban - 2017. 06. 16.

A Kék és Vörös kápolnákban egy ifjú művészhölgy mutatkozott be falikárpitjaival, festményeivel, textil terveivel. A megnyitón a barátnője méltatta fiatalosan, közvetlenül, barátnősen. Tetszett. Az ifjú művésznőt Pető Katalinnak hívják - s most tessenek meglepődni - balatonboglári. Nem árul el sokat magáról, de ez is egy jól kezelt titokzatosság.
Így ír: Világképek - Képvilágok. Mestermunkám során az ökológiai problémákra válaszolok egy falikárpitszövésen keresztül. A kárpit szövésénél az alapanyagok által jelzem a természetes és a mesterséges területeket. A természetes részek kibontásánál a Balaton körüli nádasok szerepét vizsgálom.

Aztán benn a kápolnákban pár igazán remek kárpit. Az a szinte, a reggeli párát épp felszárító nap pillanatát megragadó lebegés - talán balaton-parti tájrészlet - igazán különös munka. "A mesterséges és természetes szálasanyagok kontrasztját metafóraként" alkalmazott munkája előtt érdemes pár percre megállni. Egyéni, könnyed, bámulatos összhangban minden eleme, s ahhoz egy nagyon jól kitalált, és nagyon jól kezelt technika. A négy évszak képei egy komplett barokk-zenei koncert napsütésben, ahol a zenészek nehéz brokátok helyett lágy, könnyedén omló - a saját tervei szerinti - nyári ruhákban kötik le a néző/hallgató figyelmét.

Pár éve a Magyar Mise egyik előadásának a plakátját készítettem, amihez Péreli Zsuzsa művésznő - Magyarország Kiváló Művésze - rendelkezésre bocsátotta Himnusz című monumentális textiljének fotóját. Csak ámultam azon a felfoghatatlanul gyönyörű, emberfeletti energiát kívánó munkán, a varázslatos harmóniáján, a fennköltségén, az ünnepélyességén, és most, ennek a fiatal hölgynek a munkáit nézve egyből ez jut eszembe. Fiatal, üde, őszinte, bátor és nagyon kreatív, amellett hihetetlenül biztosan kezel egy, az egyéniségéhez nagyon jól simuló technikát. Tehetséges. A festményei is izgalmasak, és illedelmesen "árulkodnak" a kárpit, a textil iránti vonzódásról. Ez a leány tényleg tehetséges!

Egynapos BéKáJés Mammogfáfia kurzus Bugaszegen - 2017. április elsején.

Jelentkezések déltől folyamatosan a dzsakuzis üvegház előtti teraszon. A tanfolyam eredményességét a Janibácsi kézjeggyel igazolja (mindkettővel).

Bár csak márciusban lesz az ürügyként felmutatható születésnapja, de ez a könnyed és derűs szellemmel párosuló, túlméretezett arányok nélküli zene, amiből bőven komponált, azzal sok magamfajta nem igazán tud betelni. Ő Georg Philipp Telemann, aki Georg Friedrich Händel és Johann Sebastian Bach, valamint Antonio Vivaldi kortársa. Udvarias, boldog, és termékeny zeneszerző volt, akit a nagyobb kortársai mellett ma is öröm hallgatni. Kiváltképp azt az érdekesen felépített viola gambát, ami a bundozása alapján pengetős hangszer is és vonós is. Nagyobb testvére egy basszus gamba hallható Anna Fusek mögött egy igazán szerethető kortársak barokk összeállításban is.

D-dúr szvit